Du forbliver anonym, når du foretager en indberetning, medmindre du selv angiver personoplysninger.
For at sikre din fuldstændige anonymitet, skal du iagttage følgende forholdsregler:
- Hvis det er muligt, skal du ikke indberette fra et device, som tilhører din arbejdsgiver.
- Benyt ikke en PC, der er opkoblet på virksomhedens netværk eller intranet.
- Tilgå indberetningsportalen direkte ved at kopiere eller skrive URL-adressen over i en internetbrowser i stedet for at klikke på et link.
- Lad være med at oplyse dine personoplysninger i din indberetning.
Hvis du har oplyst dine personoplysninger som en del af indberetningen, vil indberetningen blive videreformidlet i anonymiseret form, medmindre du eksplicit samtykker til, at dine personoplysninger videregives.
Du får en anonym postboks
Når du sender din indberetning, vil der automatisk blive genereret en anonym postboks, som du kan benytte, hvis du ønsker at stå til rådighed for den videre undersøgelse. Du vil fortsat være anonym over for den, der modtager din indberetning.
Vi anbefaler, at du benytter postboksen, da vi måske har brug for yderligere oplysninger fra dig for at kunne viderebehandle din indberetning.
Postboksen oprettes som sidste led i din indberetning.
Når du opretter en indberetning, får du tildelt et brugernavn og et password. Du bruger disse, når du logger ind i postboksen for at se, om der er stillet spørgsmål til dig. Det er vigtigt, at du gemmer disse login-oplysninger, da det ikke vil være muligt at genskabe dem.
Uanset om du benytter postboksen, forbliver du anonym, medmindre du har angivet dine personlige oplysninger i din indberetning.